Jun 24, 2013

Senarai Novel Melayu Favouriteku...

Hai Semua,

Kepada siapa-siapa yang suka baca novel Melayu, mesti kenal buku-buku yang saya nak post ni. tapi, bukan semua buku saya tahu..selalu tersalah beli dan kadang-kadang rasa terseksa pulak membacanya...rasa macam nak baling ke dinding je....saya jenis tak suka novel-novel yang terlalu berbunga-bunga sampai tak faham apa mesej yang novelis cuba sampaikan..so ini adalah antara beberapa novel melayu yang menjadi favourite...

1. Ombak Rindu (dah selamat jadi movie dah)..the ultimate novel..siapa-siapa yang baca novel Melayu yang tak pernah baca novel ni, saya tak tahu la nak kata apa...hehehee




2. Sebenarnya Saya Isteri Dia (diadaptasi dalam drama TV3)



3. Kasih Yang Suci (drama TV Nora Elena)




4. Gelora (lama gila saya cari novel ni then dia baru reprint...by lama i mean years ye..rasanya more than 10 years..dari umur 17 tahun...dulu nak beli pun dah SOLD OUT...)




5. Lagenda Budak Setan (pun dibuat filem) and generally masa remaja dulu pun novel-novel Ahadiat Akashah yang paling ditunggu-tunggu..




6. Adam dan Hawa (aaron aziz jadi hero drama ni...smart gile pakai uniform pilot..seswaii...)



7. I Love You, Stupid (i bet abang-abang polis-polis suke novel ni sbb hero dia polis..hehee)




8. The Wedding Breaker...bolehlaa...novel dia macam direct translation dari novel omputih sikit, tapi bolehlaa baca time boring-boring sangat...



So, di atas adalah novel-novel yang saya baca berkali-kali ye..memang MUST HAVE la..sebagai penggemar novel be it English or Malay...banyak lagi novel melayu yang saya baca, tapi yang masuk list ni yang saya baca berkali-kali la :)




No comments:

Post a Comment